Participate!
Menu
Home Ondersteuning zoeken De Praktische Gids Provinciale Evaluatiecommissie - PEC

Provinciale Evaluatiecommissie - PEC

Wat is het?

De Provinciale Evaluatiecommissie of PEC evalueert de aanvraag om bijstand bij het Vlaams Agentschap voor Personen met een Handicap (VAPH). De PEC is vooral samengesteld uit mensen die geen deel uitmaken van de administratie van het VAPH. Het kan gaan om ondermeer juristen, psychologen, pedagogen, artsen, maatschappelijke werkers, ergotherapeuten en ervaringsdeskundigen. Deze mensen beslissen op basis van je dossier of je al dan niet aan de voorwaarden voldoet om ingeschreven te worden bij het VAPH, op welke begeleiding of opvang je beroep kan doen, en voor welke hulpmiddelen of aanpassingen je in aanmerking kan komen.

Voor wie?

Personen met een handicap die zich inschrijven in het VAPH en een vraag hebben om bijstand.

Hoe aanmelden?

De PEC vormt een onderdeel van de inschrijvingsprocedure bij het VAPH. Meer lezen: VAPH.

Meer informatie

Vlaams Agentschap voor Personen met een Handicap

Strerrenkundelaan 30
1210 Brussel
Tel.: 02 225 84 11
Fax: 02 225 84 05
E-mail: informatie@vaph.be
Website: www.vaph.be

Voor al je vragen in verband met je aanvraag of dossier neem je best contact op met de Provinciale Afdeling van de provincie waar je woont. Alle contactgegevens vind je op de website van VAPH.

Op zoek naar ervaringen?

Neem een kijkje op de website van de Vlaamse Vereniging Autisme of bel naar de Autismetelefoon 078 152 252.

Thema's: Toegang tot ondersteuning

Terug naar resultaten